DİYETİSYEN GÜLER, KIŞ MEVSİMİNDE SAĞLIKLI BESLENMENİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKTİ

DİYETİSYEN GÜLER, KIŞ MEVSİMİNDE SAĞLIKLI BESLENMENİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKTİ

  • DİYETİSYEN GÜLER, KIŞ MEVSİMİNDE SAĞLIKLI BESLENMENİN ÖNEMİNE DİKKAT ÇEKTİ
Eklenme Tarih : 2020-12-24
323 Görüntülenme

Korona ile mücadele ettiğimiz bu kış mevisiminde yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması bağışıklık sistemimizin ve sağlığımızın korunması açısından çift kat önem taşımaktadır.

Özel Hatem Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Seda Güler  , pandemi döneminde ve kış mevsiminde beslenme hakkında bilgiler verdi.

KIş mevsimini yaşadığımız bu  dönemde tüm bilim insanları ısrarla bağışıklığınıza özen gösterin ve doğru beslenin diye altını çizerek söylüyor. Malum geçmişi olmayan bir virüs ve hala yan etkisiz bilinen kesin bir ilacı yok, dolayısıyla tek gerçek sağlam bir bağışıklık sistemi için doğru beslenebilmek ve bunun yanı sıra mental yorgunluğunuzu en aza indirebilmek yani sitresten uzak durmak. Bu bağlamda, doğru beslenmek çok yemek yemek tabi ki değil, aslolan dengeli beslenmektir. Hatta vücut ağırlığınızda ki yağ kütlesi arttıkça bağışıklık sisteminiz düşmeye mahkumdur. Hep söylediğim gibi zayıf olan her insan sağlıklı değildir ancak şişman olan her birey kesinlikle sağlıksızdır.

 

PEKİ NE YAPMALI BU SÜREÇTE, NASIL BESLENİLMELİ?

Rafine şekerden, abur cuburdan uzak durulması gerektiğinin altını çizen Uzm. Dyt. Nur Seda Güler  ‚Özellikle hafta sonu karantinaya girdiğimiz zamanlarda büyük bir çoğunluk soluğu mutfakta alıyor ve bol şekerli ya da soslu aşırı karbonhidrat ve yağ içeren katkı maddeli gıda ürünleri ile yüksek kalorili yiyecekler hazırlayıp tüketiyor. Bu yaptığınız, şu dönemde kenidize yapabileceğiniz en büyük kötülük aslına bakarsanız. Çünkü şeker virüsü besler ve virüs şekeri sever. Dolayısıyla bu dönemde proteinden zengin (et, balık, yumurta gibi kaliteli proteinleri tercih etmek önemli.) beslenmek şart. Bol bol mevsim sebzelerini ve günde 2 porsiyonu geçmeyecek şekilde meyve tüketmeyi ihmal etmemelisiniz. Bol su (en az 1,5-2 litre) ve probiyotik (günlük 1 bardak kefir gibi) tüketimi de oldukça önemli. Birde unutmadan tabiki fiziksel aktivite de çok çok önemli. Sokağa çıkma yasağı var evet ama site veya apartman bahçesi veya kapınızın önündeki parklarda tempolu yürüyüşler maske ve sosyal mesafe kuralıyla yapılabilir. Hiç olmadı günlük 10 dk ip atlama veya internetten evde yapılabilecek egzersizleri de icra edebilirsiniz, yani bir şekilde hareketliliği sağlamalısınız. Fiziksel akitivite stresinizi ve mental yorgunluğunuzun azalmasına da katkı sağlayacaktır’ifadelerini kullandı.

Pandemi döneminde ekstra gıda takviyesi kullanımı da oldukça önemli olduğuna değinen UZM.Dyt. Nur Seda Güler‘ Uzmanlara (doktor, diyetisyen, eczacı) danışmadan kendi kafanıza göre ilaç, vitamin, suplement kullanmayınız. Sonuç itibariyle hepsi birer kimyasal ve bu alımlar da karaciğer ve böbreğinizi bir şekilde yoracaktır. Vitamin ve mineral değerlerinizin normal aralıklarda seyretmesi tabiki çok çok önemli. Hatta yapılan araştırmalar d vitamini seviyesinin normal referans aralığında (40-90 arası) olan bireylerin covidi ayakta atlattığını göstermektedir. Bunun yanı sıra b12, selenyum, curcumin ve c vitamini kullanımı da bağışıklığınıza ciddi destek verecek takviyelerden ancak dediğim gibi burdaki eksiklikleri bir uzman eşliğinde değerlendirip ona göre önerilen dozda takviye başlamalısınız. Mesela curcumin zerdeçalın etken maddesidir ve zeytinyağında zerdeçal ve karabiberi ısıtıp tükettiğinizde curcumin açığa çıkar ve vücutta emilimi %200 artar. Yani zeytinyağlı yemeklerinizi bu şekilde pişirerek tükettiğinizde bağışıklığınıza doğal yollardan destek verebilirsiniz gibi. Son olarak şu günlerde vücutta detoksifikasyonu sağlamak da çok önemli bunun içinde günde 1-2 kupa beyaz veya yeşil çay tüketilebilir’ifadelerini kullandı.